Kaip saugiai plaukti sausumos jachta?

posted in: Straipsniai | 0

Šią vasarą išpopuliarėjo kelionės kemperiais. Mat daugeliui pasirodė, kad tai pats saugiausias keliavimo būdas pandemijos metu. 

Deja, ne viena šeima grįžo iš kelionės autoįvykiuose apgadintais kemperiais. Kaip vairuoti kemperį saugiai, pasakoja valdokemperiai.lt įkūrėjas Valdas Valiukevičius.

Kemperis  tinka izoliacijai

“Keliauti kemperiu pandemijos metu yra tikrai saugu. Nes keliauji su savo namu, esi izoliuotas ir bendrauji su aplinkiniais žmonėmis tik tiek, kiek pats to nori, – pasakoja Valdas. 

Pripildęs šaldytuvą maisto produktų gali ištisas savaites leisti ežero prakantėje, ilsėtis ar dirbti nuotoliniu būdu 

Tačiau kelionė kemperiu ne visada būna saugi. Ypač, kai žmonės vairuoja kemperį pirmąsyk. O tokių šiemet buvo labai daug. Ne vienas nuomotas kemperis grįžo sužalotas. Dažniausiai vairuotojai sukelia nedidelius autoįvykius, kuriuose yra patys ir kaltininkai ir nukentėję. Problemos dažniausiai kyla dėl dviejų priežasčių – vairuotojas pamiršta, kad kemperis yra dvigubai ilgesnis ir aukštesnis už jų kasdienį automobilį. Antra priežastis – vairuotojai pernelyg skuba, lyg vairuotų savo kasdienį automobilį.

Gyva galinio vaizdo kamera

Daugelis nuomojamų kemperių yra 6-7,5 metro ilgio. Tuo tarpu lengvojo automobilio ilgis dažniausiai siekia 4-5 metrus. Taigi, kemperis  vos ne perpus ilgesnis. “

Ne visi kemperiai turi galinio vaizdo kameras, tad nemaža dalis autoįvykių nutinka manevruojant atbulomis. Jeigu kemperyje nėra kameros, jos pareigas turi atlikti  bet kuris bendrakeleivis. Jis turi atsistoti kemperio gale, taip, kad matytų  gale esančią kliūtį ir sykiu atgalinio vaizdo veidrodyje matytų vairuotoją, o šis matytų bendrakeleivį. Pastarasis turi sutartiniais ženklais rodyti kiek galima važiuoti atgal ir kada sustoti.

Kita manevravimo problema – didelis atstumas nuo galinio kemperio rato iki galinės kėbulo dalies. Vadinasi, kemperio galinis taškas posūkio metu “piešia” platesnę trajektoriją, negu galinis ratas. Ir tai turi numatyti vairuotojas, kad nenuverstų šviesoro, tvoros ar neužkabintų stovinčio automobilio. 

Negriaukite Italijos balkonų!

Dar viena problema – kemperio aukštis. Patys aukščiausi kemperiai yra integruoti arba alkovenai. Jų aukštis siekia 3-3,5 metro. 

Prieš sėsdami į tokį automobilį pasidomėkite, koks yra jo aukštis, įsitikinkite, kad ant stogo nėra papildomos įrangos, kaip bagažinės, antenos ir pan. Įsidėmėkite tą skaičių ir stebėkite aukščio apribojimus kelyje. 

Nebandykite su kemperiu įvažiuoti į  lengviesiems automobiliams skirtą stovėjimo aikštelę, ieškokite autobusams arba specialiai kemperiams skirto parkingo. Surasti tokias vietas jums padės specialios kemperistams skirtos programėlės, kaip pavyzdžiui “park4night”.

Daugelis pradedančiųjų kemperistų į geidžiamus objektus bando važiuoti, kaip sakoma “iki slenksčio”, nesvarbu ar tai būtų objektas didelio miesto senamiestyje ar stovyklavietė miške. 

Pirmieji rizikuoja ant stogo parsivežti kokį nors Italijos senamiesčio balkoną, antrieji – užstrigti miške tarp medžių šakų. 

Patarimas abiems – pirmiau turite įsitikinti, kad kemperiu privažiuosite geidžiamą objektą ir ten turėsite kur apsisukti, o tik tada važiuokite. Geriau jau išlipus pėsčiomis nueiti kelis šimtus metrų į žvalgybą, užuot įstrigti senamiestyje, ir sutrikdyti eismą”  – pataria valdokemperiai.lt įkūrėjas Valdas Valiukevičius. 

Kemperis – sausumos jachta

“Dažnai keliautojai patiria nuostolių dėl to, kad neatsargiai elgiasi su kemperiu. Kaip to išvengti? O gi labai paprastai: kiekvieną rytą prieš pajudant iš nakvynės vietos, vairuotojas privalo apeiti kemperį ir patikrinti ar nėra daiktų padėtų po kemperiu, ar atjungtas elektros maitinimas, ar uždaryti visi langai, liukai. 

Taip pat reikia įsitikinti, kad namelyje uždarytos visos spintelės, o visi daiktai padėti saugiose vietose, visi keleiviai sėdi prisegti saugos diržais. Mat labai dažniau keliautojai pamirštai užverti langus, stoglangius ir viena tokia klaida kainuoja kelis šimtus eurų. 

Kaip nekeista, kemperiuose nuostolių dažnai padaro mažamečiai vaikai. Jie labai lengvai sulaužo kemperių stalus, langų rankenėles, žaliuzes. Taigi, taupydami piniginės turinį, turite išmokyti savo atžalas, kaip elgtis namelyje,” – įspėja keliautojus valdokemperiai.lt įkūrėjas.

Greitai, greitai per Europą

“Straipsnio pradžioje užsiminiau apie pernelyg didelį skubėjimą, – pasakoja Valdas Valiukevičius. Tai štai, pirmąsyk keliaujantys planuoja trumpų atostogų metu aplankyti labai daug šalių, nuvažiuoti labai daug kilometrų. O viename kemperyje susodinti visus savo draugus. Štai aną dieną mums rašo klientas, kuris nori išsinuomoti kemperį keturių dienų atostogoms. Per jas aplankyti Pernu, Taliną, Helsinkį ir Tartu. Žinoma, ir važiuoti septyniese. Tokiam klientui patariame skirti atostogoms šiek tiek daugiau laiko. Nes po tokio keturių dienų maratono visi grįš pavargę ir nelaimingi. Nekalbant jau apie vidinį mikroklimatą, kai septyni suaugę žmonės bus uždaryti mažame kemperyje keturias dienas.  

Šiemet retas kemperiu važiuoja į Europos šalis, tačiau pernai buvo daug tokių, kurie ketino savaitei nulėkti į Kroatiją arba Prancūziją. 

Kaip paaiškini, koks yra vidutinis kemperio greitis ir pasakai, kad keturias dienas praleisite kelyje, o tik tris atostogausite, tada žmonės susimąsto dėl pernelyg ambicingų savo  planų.

Kemperių kruizinis greitis yra apie 100 km/h, tačiau vairuoti šiuos automobilius yra kiek sunkiau negu lengvuosius automobilius, nes vargina didelis svoris, gabaritai, mašiną veikiantis vėjas ir pan. Tad optimalus dienos atstumas yra 400-500 kilometrų.

Yra lovos. Tačiau miegoti nepatariama

Pasak valdokemperiai.lt įkūrėjo, pats baisiausias dalykas – susidūrimas su kitu automobiliu. Panašu, kad kemperiai, ypač integruoti kemperiai nėra tokie saugūs, kaip lengvieji automobiliai, tad ir avarijos pasėkmės būna skaudesnės. 

Ypač prastai baigiasi avarijos, kai į  kemperį iš galo atsitrenkia krovininis automobilis arba autobusas. Tuomet trapus kemperio namelis subyra lyg kortų dėžutė. Būtent dėl to nerekomenduojama važiuojant miegoti lovose. Eismo taisyklės reikalauja, kad visi keleiviai važiuotų sėdynėse prisisegę saugos diržus. 

Taigi, mieli keliautojai, prieš sėsdami prie kemperio vairo, perjunkite kitą, lėtesnį režimą, nesistenkite per savaitę aplėkti visos Europos ir tuomet liksite tikrai patenkinti atostogų kelione su kemperiu.