Kokį kemperį rinktis atostogoms?

posted in: Naujienos | 0

Dauguma žmonių, panorę keliauti kemperiu, net nenutuokia, koks platus yra šių transporto priemonių pasaulis ir kiek skirtingų kemperių jame yra. Netgi tas pats kemperio modelis turi daugybę vidaus išplanavimo modifikacijų. Taigi – ką rinktis atostogoms?

Pradėkime nuo to, kad reikia pasirinkti kompaniją, su kuria keliausite. Pirmąsyk važiuojantys mano, kad reikia suburti kuo daugiau bičiulių, kad būtų smagiau ir pigiau keliauti. Tokie keliautojai ieško kuo didesnių kemperių, kad juose tilptų trys šeimos.

Valdokemperiai.lt savininkas Valdas Valiukevičius sako: „Tokiems entuziastams patariu ateiti visiems drauge ir pusvalandį užsidarius praleisti kemperyje. Jei po to nepraeis noras keliauti drauge – valio. Keliauti su gausia kompanija ilgą laiką yra didelis iššūkis. Erdvė labai maža, nuovargis didelis, žmonės neturi jokio intymumo. Dažnai būna, kad išvažiuoja draugai, o grįžta priešai.“

Patys didžiausi rinkoje gaminami kemperiai – septynviečiai. Populiariausi – šešiaviečiai. Tai vadinamieji „alkovenai“, turintys alkovą virš vairuotojo kabinos. Joje įrengta labai erdvi miegamoji vieta dviem – trims žmonėms. Trūkumas toks, kad į alkovą reikia lipti kopėtėlėmis.

Tokio kemperio gale taip pat yra ir dvivietė lova arba dvi lovos, esančios viena virš kitos. Kemperio viduryje nusileidžia stalas ir čia atsiranda dar viena dvigulė lova.

Pastaraisiais metais labai populiarėja dalinai integruoti kemperiai. Tai tokios mašinos, kuriose panaudota mikroautobuso kabina ir prie jos prijungtas namelis. Tokie kemperiai yra žemesni, važiuoja stabiliau ir ekonomiškiau.

Dažniausiai juose yra 2 – 4 miegamos vietos. Paprastai šių mašinų gale yra stacionari dvigulė lova, esanti skersai ar išilgai kemperio ir priekyje, nuleidus staliuką, atsiranda dar viena dvigulė lova. Patys naujausi kemperiai turi nuo lubų nuleidžiamą dvigulę lovą.

Pats prabangiausias – integruotas kemperis. Tai toks automobilis, kuriam namelių gamintojas sukūrė individualią kabiną ir ją sujungė su nameliu. Jis atrodo kaip vientisas autobusas. Kabina yra labai erdvi, joje jautiesi lyg dideliame autobuse.

Čia sėdintys žmonės turi labai puikų apžvalgumą, nes priekinis langas yra labai didelis. Šiuose automobiliuose yra 4 – 6 miegamos vietos. Dvigulė lova nusileidžia nuo lubų tiesiai virš priekinių sėdynių, kita dvigulė lova yra gale, o dar viena lova atsiranda kemperio viduryje nuleidus stalą.

Keliauti tokiu kemperiu yra labai patogu. Tačiau nuomos kompanijos retai turi pasiūlyti tokių mašinų, nes jos kainuoja brangiausiai.

Mažiausi kemperiai būna įrengti mikroautobuso bazėje. Dažniausiai tai būna „Fiat Ducato“. Jame yra viena dvigulė lova ir nedidelė virtuvėlė. Dažniausiai būna ir dušas bei tualetas. Tai tikras dvivietis automobilis, kuris yra labai greitas, ekonomiškas ir manevringas.

Jam nereikia ieškoti specialios parkavimo erdvės – tokį automobilį lengvai galima palikti miesto centre. Nuomos įmonės retai gali pasiūlyti tokius automobilius.

Yra dar vienas namelių tipas – priekabos. Jos kainuoja 2-3 kartus pigiau nei kemperiai, tad ir jų nuoma atitinkamai pigesnė. Visgi, reikia mokėti važiuoti su priekaba. Dažnam vairuotojui kyla problemų manevruojant siaurose gatvėse, o ypač – važiuojant atbulomis. Automobilis su priekaba važiuoja lėčiau nei kemperis.

Priekaba labai jautri vėjui, todėl kalnų keliuose jis lengvai ją gali nupūsti nuo kelio ir taip sudaužyti į šipulius – dažnai dėl to apvirsta ir tempiantis automobilis. Be to, važiuojant su priekaba, priešingai nei su kemperiu, į ją negalima įlipti ir, pavyzdžiui, pasigaminti valgyti ar prigulti. Priekabos privalumai yra du: kaina ir tai, kad ją galima palikti kempinge, o su lengvuoju automobiliu važinėti po apylinkes.

Kaip bebūtų, mūsų patarimas – nepagailėti pinigų nuomai ir važiuoti kemperiu su kuo mažesne kompanija. Žmonės, kurie nuomojasi kemperį ne pirmą kartą, važiuoja jame tik su savo šeima. Taip galima turėti privatumą ir gerą poilsį.